יום שבת, 28 ביולי 2012

האריסטוקרטים

פעם, כשאנשים היו הולכים לתאטרון, היה מקובל להתלבש בהתאם: הגבר היה לובש את ג'קט השבת שלו מעל חולצת הכפתורים הלבנה, לעתים בשילוב עניבה, ומכנסיים מחוייטים עם נעליים חגיגיות. האישה היתה לובשת את השמלה הטובה שלה, מוציאה את שרשרת הפנינים מקופסת התכשיטים, נועלת את נעלי הלכה ולעתים מוסיפה כובע, וכמובן מניחה שאל על כתפיה הענוגות. כיום באים בלבוש ספורט-אלגנט (מה זה ההמצאה הזאת?) - ג'ינס וטי-שירט.
יש לנו מנוי לתאטרון כבר שנתיים אבל חוץ מהצגה אחת לבדנו ועוד הצגה-עם הגדולות-לא יצא לנו ללכת. עתה צצה ההזדמנות (וגם הכרחנו את עצמנו לפני שייתם המנוי-כבר קיבלנו הארכה) והזמנו מקומות ממש יומיים לפני ההצגה-ולשמחתנו היו.
התלבשנו יפה ושמנו פעמינו (נסענו שעה בפקקים של יום חמישי בערב) לאולם התאטרון.
היו נשים שהתלבשו יפה, היו שלבשו שמלות חגיגיות יותר ופחות, אבל גם היה אחד שלבש מכנסי ברמודה עם כפכפי טבע נאות. איכס.
ההצגה היתה מאוד יפה ומעניינת-על חייה של משפחה ישראלית בשנות ה-50 עד ה-70, שזירה של המצב בארץ (הגשמת ערכי הציונות וכולם למען המדינה, גם על חשבון חיי המשפחה והילדים), ושל המצב שם, בגרמניה. מופיעים: יחזקאל לזרוב שאני אוהבת כבר הרבה שנים, לימור גולדשטיין המדהימה והיפהפיה, גיל פרנק המעולה ועוד ועוד.
ומה לבשתי? החלטתי לעשות הומאז' לפעם: הוצאתי את שרשרת הפנינים שלי מאקססורייז לונדון, ביחד עם עגילי הפנינים שלי (אין לי מושג מאיפה) - כמובן הכל לא אמיתי; חולצת תחרה בצבע ניוד מקסטרו, בסגנון חולצות "אנו באנו" (אפילו בהצגה אחת השחקניות לבשה משהו דומה..), מכנסיים שחורים מ-C&A פראג ונעלי פיפ טואו ניוד מ-Nine West. התיק-Nine West. לקחתי עמי שאל מוזהב מקסטרו אבל לא השתמשתי בו כי היה חמים באולם, אפילו לא קצת קריר.
האהוב התעלה על עצמו ולבש חולצת כפתורים חלקה (!) כחולה וג'ינס כחול.
ההצגה נתנה לנו הרבה חומר למחשבה על החיים אז ועכשיו, על קורבנות שאנשים הקריבו ומקריבים בשביל לחיות פה, עד כדי כך שלעתים שוכחים את מה שבאמת חשוב-המשפחה.
תלכו. זה חשוב. בעידן של 4 ספרים במאה שקל, חשוב לשמר את התאטרון, את התרבות הישראלית.

שיהיה לנו שבוע אריסטוקרטי!





כבר ביקרת בדף הפייסבוק של הבלוג? במרחק קליק אחד
ולא לשכוח את דוגמית השבוע החדשה מצד ימין

16 תגובות:

  1. אלגנטית וקלאסית. יפה מאוד. ומסכימה לגבי המשפט האחרון שצריך לשמר את התרבות הישראלית... לצערי הרב אנחנו לא היינו שנים בהצגת תאטרון וזה רק כי אני מתעצלת להזמין לנו כרטיסים. יש דווקא הרבה מאוד הצגות שאנחנו רוצים לראות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירה!
      כדאי לך לעשות מנוי ואז רק צריך דרך האינטרנט אפילו להזמין מקומות להצגה, בלי הבלגן של לשלם כל פעם ולחכות בתורים. הכרטיסים מחכים בקופה. זה גם יוצא יותר זול, ואפשר גם דרך מקומות עבודה שונים לעשות מנוי במחיר ממש אפסי.
      אני מקווה שתעשי ותלכו כי זה מעניין ושונה מסרטים למשל, וגם קצת שינוי אוירה.

      מחק
  2. החולצה והפנינים מקסימים יחד. מראה מאוד עדין ומתאים לתיאטרון.
    לגבי ההשקעה בתרבות, קצת יקר ללכת לתיאטרון וגם חסר בזה אלמנט הספונטניות, אבל בהחלט עשית לי חשק להצגה טובה.

    ספי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! לזה כיוונתי..
      אכן קצת יקר, אבל כמו שציינתי למעלה יש מנויים זולים דרך כל מיני מקומות ויש קצת אלמנט הספונטניות-עכשיו בחופש נראה לי שפחות אנשים הולכים לקולנוע, בעיקר בסופי שבוע (יש הצגות גם בשישי-שבת), אז כמו שאנחנו הזמנו יומיים קודם אפשר אולי אפילו באותו היום. זה גם יותר ספונטני למי שאין ילדים עדיין-לא צריך לדאוג לבייביסיטר☺
      בכל אופן, יש הרבה הצגות מאוד טובות וממש מומלץ.

      מחק
  3. מאוד מאוד אלגנטי, נשי וכ"כ יפה לך!
    אני מאוד אוהבת פנינים- לצערי בארץ זה לא כ"כ הולך (אני מתכוונת כמובן ללבנות, הישנות והטובות ולא כל הפלסטיקים הצבעוניים).
    יש לי אפילו שרשרת אמיתית שהגיע אליי בירושה=]
    גם הצגות אני אוהבת- רק שאני לא מספיקה לראות את כל מה שאני רוצה.
    בעבר היה לי מנוי (עם ההורים עוד!) לתאטרון בנס ציונה...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירה!
      איזה כייף לך! אני גם אוהבת פנינים ויש לי צמיד (לא ענתיקה, רק ממגנוליה). גם פנינים ורודות ושחורות הולך☺
      באמת צריך לפנות זמן כדי לראות הצגה אבל כדאי פעם ב..
      יש לנו עוד הצגה אחת במנוי, עכשיו נחשוב לאיזו נלך.

      מחק
  4. מקסים! ואת מקסימה :-) אהבתי את הסגנון הרומנטי אלגנטי. אני מאוד אוהבת פנינים ויש לי מחרוזת אחת עם פניני דמעה אמיתיות (כך אני חושבת שקוראים להן פה, יש להן צורה מוארכת א-סימטרית)שקיבלתי מתנה לפני כמעט 20 שנה בחו"ל מחבר שיצאתי איתו ועדיין רלוונטית להיום :-) וטבעת זהב אדום עם פנינה עגולה יפה ומיוחדת מאוד שקיבלתי מחמותי והיתה שייכת בזמנו לאמא שלה.כמו כן יש לי עוד כמה תכשיטים בשילוב פנינים עגולות לא אמיתיות. ולגבי התאטרון, מזמן לא יצא לי להיות בהצגה....בכלל מאז שעדי שלי נולד (לפני 3.5 שנים) ענייני תרבות הוזנחו קצת...ממש עשית לי חשק ללכת להצגה :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! את מקסימה בעצמך♥
      אני מאוד אוהבת פנינים, זה מאוד אלגנטי ונשי בעיני. גם אני רוצה טבעת עם פנינה-שיא השיק! ובכלל הטבעות של פעם הכי שוות-כייף לך שיש לך טבעת שעוברת מדור לדור, זה מאוד מיוחד.
      לגבי ההצגה-יש לנו 3 בנות, ניצלנו את ההזדמנות ש-2 מהן היו בקייטנת סבא-סבתא והזמנו את הורי ויצאנו. עכשיו זה הזמן☺ אני שמחה שעשיתי לך חשק ושמחה שמה שאני כותבת נוגע בלב קוראי. זה מרגש אותי!
      לכי ותהני.

      מחק
  5. אנחנו אוהבי תיאטרון והנחלנו את זה גם לילדים, אחת לרבעון היינו לוקחים אותם להצגת ילדים או מחזמר. כמוני כמוך, יציאה לתיאטרון מביאה אותי להתלבש יותר אלגנטי. ההרגשה היא של בילוי, מה גם שבד"כ זה נקבע מראש שלא כמו "קפיצה לקולנוע".

    בניגוד אלייך אף פעם לא אהבתי פנינים, לא מתחברת אליהן וכך כשקיבלתי מחרוזת פנינים יפיפיה ליום הולדת 30, חזרתי אל חנות התכשיטים והחלפתי אותו בסט מדהים של עגילים וטבעת - שנמצאת איתי עד היום.

    התלבושת הולמת ומחמיאה לך, אין כמו לשבור שגרה, זה מקנה כוחות מחודשים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין כמו תאטרון כשרוצים קצת תרבות באווירה הלבנטינית שאופפת אותנו.. אצלנו גם "קפיצה לקולנוע" נקבעת מראש☺
      תודה רבה ושיהיה לך שבוע קריר!

      מחק
  6. נאווה את פשוט מקסימה.
    הייתי חייבת להגיד את זה, כי התוודעתי אלייך באחת מקבוצות הפייסבוק, ובסוף עשית לי חשק לפתוח בלוג משלי.
    אני מפנטזת על היום שכבר תהיה לי משפחה שאני הקמתי, ואני אעשה לנו מנוי לתיאטרון. בינתיים הלבוש המהודר חנוק לו בארון :)

    השבמחק
  7. תודה! וזה ניבה..
    אני שמחה שאני משפיעה על אנשים באופן חיובי☺ מיד אגש לקרוא את הבלוג שלך.
    מאחלת לך הצלחה גם עם הבלוג וגם שתקימי משפחה למופת, וחבל שהלבוש המהודר יהיה חנוק בארון (אולי לבישתו זו חצי הדרך להקמת משפחה?)LOL.

    השבמחק
    תשובות
    1. סליחה ניבה על הטעות בשם!
      זה מה שקורה כשכותבים בלילה :)
      תודה על האיחולי הצלחה עם הבלוג. אני עוד קצת חדשה בעסק ולא ממש מצליחה לתפעל אותו, אבל לאט לאט...
      לא נראה לי שלבוש מהודר זה מה שיזרז את חבר שלי ;)

      מחק
    2. זה בסדר..
      אכן לאט לאט, צריך סבלנות ואורך רוח. בסוף זה בא☺
      לא ידעתי שיש לך חבר-התכוונתי שאולי ככה תכירי מישהו.. אבל חבל על בגדים יפים ששוכבים/תלויים בארון אז תאווררי אותם מדי פעם, טוב? במסעדה, בפאב, וגם בתאטרון אם בא לך.

      מחק
  8. וואו, לא הלכתי לתיאטרון כבר 6 שנים :/ אני אוהבת תיאטרון מאוד, אבל במקום שבו אני גרה מביאים בעיקר הצגות ברמה הכי נמוכה, הצגות-רייטינג מעצבנות כאלה. ובגלל שאין לי אוטו שלי אז אין לי אפשרות לעשות מנוי במקום רחוק יותר.
    אבל אני בהחלט מתגעגעת, זו חוויה מדהימה לדעתי.

    אהבתי את הלבוש שבחרת, אלגנטי אבל לא מוגזם.
    לפעמים אני בהלם מתרבות הלבוש שלנו. בפעם האחרונה שהייתי בחתונה מישהו הסתובב עם ג'ינס, טריקו וכפכפים. מזעזע

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מכירה את זה-אני גרה ביישוב קטן ולא מביאים לכאן הצגות אלא הרצאות בעיקר. חבל שאין באפשרותך להגיע לעיר-סתם שתדעי, יש הצגות גם בשישי בצהרים, אולי זה יעזור?
      תודה על המחמאה☺
      חתונות זה באמת נושא לפוסט נפרד-מה לגבי אלה שבאות עם שמלה לבנה? ולפעמים זו האמא של החתן/הכלה, כולל תסרוקת "כלתית" ותכשיטים בוהקים.. איכס!

      מחק

מוזמנים להשאיר תגובה חביבה ♥

הצטרפו אלי בפייסבוק ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...