יום רביעי, 25 בינואר 2017

לונדון תמיד מחכה לנו

נכון שעברו רק 7 חודשים מטיול בת מצוה לסנדביצ'ית בלונדון (לינק), אבל האהוב ואני היינו חייבים לטעום עוד קצת ממנה, אז טסנו לסופ"ש ארוך, בדיוק לבלאק פריידיי. הפעם היינו בעיקר במקומות חדשים בהם טרם ביקרנו.
טסנו בימי השביתה הגדולה, במטוס רעוע, אבל זכינו לחברה טובה: לידינו ישבו שתי בחורות נאות מראה ומקסימות. דיברנו כל הטיסה, בעיקר על פורלה, שופינג ושטויות שכאלה. בדרך חזרה הן טסו איתנו שוב, ולצערי לא החלפנו פרטים. כשחזרנו הביתה, בעת שהתעדכנתי בפייסבוק, הציע לי הנ"ל להיות חברה של נטע. מי זאת נטע? או. נטע מקלמנטינה, מעצבת תיקים מוכשרת שבמקרה קניתי ממנה תיק לפני שנתיים (לינק) ובמקרה אחת משתי המקסימות שפגשנו בטיסות. אח"כ גיליתי שהמקסימה השניה היא מיטל טולדו, מעצבת תכשיטים מוכשרת  שגם אחריה אני עוקבת מלא זמן (לינק).

הפתעה נוספת שהיתה לי במטוס-ראיתי חברה שלמדה איתי בתיכון לפני אהמממ... שנתיים-שלוש, אשר פרצה בקריירה חדשה כדיילת. אמנם חידשנו קשר דרך הפייסבוק לפני זמן מה אבל לא ראיתי אותה מאז סיום התיכון (לא השתנתה, אגב). היה כייף לפגוש אותך מיכל ♥
שהינו במלון באיזור פאדינגטון, איזור שאנו מכירים היטב מפעמיים קודמות (אגב, ביקור זה היה בדיוק 20 שנה לאחר ביקורנו הראשון. ובאותו האיזור. ציון דרך קטן).

לפני הטיסה עשיתי קצת הכנה, כרגיל, וגיליתי שבין נובמבר לינואר מתקיים יריד ענקי בשם Winter wonderland, הממוקם בהייד פארק. בתקופה זו חלק מהפארק מצופה ברצפה צפה מיוחדת (על מנת שיהיה נוח ללכת ולא נתמלא בבוץ מאדמת הפארק), והמקום הופך לארץ פלאות: מתקני לונה פארק ענקיים, החל מגלגל ענק וכלה בקרוסלה, מתחמים סגורים בנושאים שונים כמו Santa land; דוכני מזון וממתקים; מתחם ענקי בו ספסלי פיקניק ענקיים וכשנכנסים אפשר להשתכר רק מהאוויר כי כולם שותים בירה ומדברים, לובשים סוודרים עם איילים וחובשים כובעי סנטה אדומים; דוכנים של חפצים ומתנות שנעשו בעבודת יד; דוכנים של מוצרי חג המולד; חנות ממתקים ענקית; משטח החלקה על הקרח ועוד ועוד.

ביום בו הגענו לונדונה, חמישי, הלכנו ברגל לפארק לחוות את החג והאווירה, הגענו בשמונה בערב ובעשר כבר סגרו. כולם יצאו בסדר מופתי בלי להתווכח. כמובן ששעתיים לא מספיקות, לכן למחרת הגענו שוב, יותר מוקדם, ונכנסנו מכניסה אחרת. כך גילינו עוד כמה מתחמים ועד כמה המקום ענקי.
כל מי שמגיע בחודשים אלה-לא לפספס! חוויה נהדרת.

המנגל הכי גדול בעולם, לדעתי. צריכה כזה
מזל שהבנות לא היו איתנו. לא היינו יוצאים משם בחיים
 לאוהבי מקוריות: בייגלה מלוח עם ציפויים מתוקים
בשישי בבוקר היינו בקניון Westfield הבלתי נגמר, כמובן שקודם כל נכנסתי לסניף הגדול של COS (פוסטים אופנתיים יבואו בהמשך). לקחנו איתנו טרולי ריק ומיד הנחנו בו את המעילים, שכבר תפסו חצי מהנפח, והשאר הוקדש לרכישות. אפשר להסתובב בקניון הזה יום שלם ולא לראות את הכל. סכנה רצינית. בתקופה זו כולו מקושט לחג המולד, זוהר ונוצץ וחגיגי.
בשבת נסענו לאיזור ה-Camden lock - בשכונה מספר שווקים, חלקם יותר מסחריים (Camden lock market), שם לא הסתובבנו הרבה, ושוק האורוות Stables market הנמצא באיזור בו היו אורוות סוסים של חברת הרכבות ובית החולים הקרוב. הדוכנים ממוקמים בתאי הסוסים, הבניינים והרצפה עתיקים ובנויים מאבנים קטנות כמו ברומא, ופסלים רבים של סוסים מפוזרים בכל פינה.
גם בחורף יושבים על כסאות נוח ואוכלים גלידה
 גם את זה ראינו: סצינה מתוך אליסה בארץ הפלאות, באמצע הרחוב, בהשתתפות הקהל שנהנה
 וגם שילם
גם את זה ראינו #2: דוכן למכירת מוצרי איפור מזוייפים של החברות הכי נחשקות

בערב קפצנו ל-Piccadilly circus לחנות האהובה על האהוב - Lillywhites, כלבו ענק בן 6 קומות כאשר כל קומה מוקדשת לקהל יעד אחר: ריצה, סקי, הוקי, outdoor, נשים, גברים, ילדים וכו'. בכלבו הזה ניתן לבלות יום שלם (אבל אין בו שירותים!) אבל כשבאים מוכנים ומדלגים על מחלקות לא רלוונטיות (למשל בדמינגטון) אפשר לסיים גם בשעתיים. או שלוש גג.
ואחרי כל הספורט שעשינו (בתאוריה, כן?) נהיינו רעבים, אז קפצנו למסעדת Angus steakhouse הסמוכה וטרפנו סטייק עם צ'יפס בטטות וסלט.

ביום ראשון נסענו ל- Notting hill, השכונה בה לא אתנגד לגור, שלא לומר הייתי מתה... הבתים היפהפיים, שלא לומר מפוארים, השקט, היוקרה... ואף מילה על הסרט ההוא.
משם המשכנו לשוק Portobello road הצבעוני ובו דוכנים וחנויות המציעים ענתיקות וגם תכשיטים ואוצרות עבודת יד.

The hummingbird bakery - קונדיטוריה קטנטנה וצבעונית ובה קאפקייקס נפלאים ומקושטים. רק חבל שהיו ממש מגעילים...
אחה"צ נסענו שוב לקניון להעביר שעתיים עד הטיסה, New look יצאו מורווחים מהעניין.

עברו כבר חודשיים מאז שחזרנו, בינתיים אהובי ג'ורג' מייקל נפטר (הלוואי והייתי עכשיו בלונדון-הייתי מניחה פרחים ליד ביתו), ואני בדכאון-שאחרי-לונדון, מקווה לשוב לשם במהרה בימינו אמן.