יום שלישי, 2 באפריל 2013

כך תתלבשי לראיון עבודה

פעם, כשהייתי צעירה, הייתי צריכה לעשות קצת שינויים בעצמי לפני ראיונות עבודה: להוריד חלק נכבד מ-9 העגילים שיש לי, להקפיד על לק בצבע "סולידי" ולא צועק כהרגלי (היו לי ציפורניים מאוד ארוכות באצבעות הידיים כך שזה מאוד בלט), להסיר את הטבעות מאצבעות כפות הרגליים וכו'. בגלל שכל אלו לא היו מאוד נפוצים אז, היה נדמה לי שהצד השני-המראיין-לא יסתכל על זה בצורה יפה ולכן לא אתקבל לעבודה.
מאז גדלתי וגם בגרתי והבנתי כל מיני דברים על החיים, אבל תובנה אחת תמיד נשארה: הרושם הראשוני הוא הקובע. אני כמובן כבר לא נפטרת מהעגילים ולא משנה אצלי כלום, אבל יש לי חוקים שתמיד נכונים במקרים כאלה של רושם ראשוני, לא רק לראיון עבודה.
הכינותי מראש 3 אופציות לאאוטפיטים לראיון עבודה-בגלל שזהו מצבי כרגע, מחפשת עבודה. אתן מוזמנות לקחת רעיונות וגם לתת לי, כמובן.

אאוטפיט 1 – שחור-לבן. זה נקרא "ללכת על בטוח". אם את לא בטוחה מה יתאים, אלו גוונים מסתדרים זה עם זה, לכי על שחור לבן. זה יותר נעים לעין מללכת רק עם שחור.
כאן לבשתי חולצה שקניתי לאחרונה ב-H&M. החולצה בעלת גזרה פשוטה של טי-שירט, כאשר החלק התחתון מקדימה קצר יותר מזה של האחורי, כמו שאני אוהבת. השוס בחולצה-גדילי המתכת היורדים ממפתח הצוואר, כך שאפשר לדלג על שרשרת. מעולה למי שמתקשה בהתאמת אקססורייז או שאין לה או סתם חוסך זמן בבוקר.
צירפתי לחולצה את הג'ינס הלבן שקניתי בזארה (לינק!). חגורה-קרן אטון. נעליים-נעלי החתונה שלי. כשקניתי אותן לפני 15 שנים ידעתי שאני רוצה שלא תהיינה חד פעמיות אלא אמשיך ליהנות מהן, ולכן הזמנתי בצבע כסוף. אז נעליים לבנות לא היו באופנה. ההחלטה הוכיחה את עצמה ואני ממשיכה לנעול אותן בהזדמנויות חגיגיות. קניתי אותן ב"כלילה", בדיזינגוף בת"א. את העגילים מטופ טן קיבלתי במתנה מבתי האמצעית לכבוד יום האם (עם התעקשות על "אם" ולא "משפחה"). התיק של Nine West עם דיסקית מוכספת. החגורה, הנעליים, השרשרת שבחולצה והדיסקית שבתיק – כולם עונים על הטרנד המטאלי השוטף את המגזינים, ובצירוף עם השחור-לבן של הבגדים יוצרים שילוב אלגנטי והולם את המעמד.
האיפור הוא איפור מלא-מייק-אפ, פודרה, סומק, צלליות כסופות ושפתון ורדרד. השיער אסוף בצידי הראש עם סיכות.

 





אין זה משנה לאיזה תפקיד או לאיזו חברה אני מתראיינת, תמיד אתלבש מוקפד ומסודר, כאילו אני מועמדת לתפקיד המנכ"לית לפחות. אין זה אומר שאני צריכה לוותר על הצד הצבעוני שבי.

למתקדמות-אאוטפיט 2 – גווני כחול/ירוק. את החולצה קניתי בתמנון. זוהי חולצה שקופה בעלת נקודות קטנות, בגוון sea foam. יש גם בשמנת ובאפרסק. מתחת לבשתי גופיה בצבע ניוד כדי לא לגנוב את ההצגה מצבע החולצה. ציוותתי לה מכנסי סקיני כחולים מתמנון, שכבר הופיעו בבלוג מספר פעמים, וסנדלי Aerosoles בצבע תכלת, שחלק מהרצועות שלהם מטאליים. הוספתי שרשרת בגווני תכלת-טורקיז-זהב. בדרך כלל כשיש עיטור במחשוף (כמו הוולנים והעניבה) אני לא מוסיפה שרשרת, אבל המחשוף קצת עמוק והצוואר ובית החזה נותרו חשופים וריקים מדי, לכן הוספתי את השרשרת שמתלבשת בול ומתאימה בגווניה. התיק בצבע ירוק-טורקיז ולו פרח כתום, לזריקת צבע.





אאוטפיט 3 – לאופטימיות. גווני ורוד עם מעט סגול, להדגשה. חולצת עטלף מתמנון. צבע סגול עמוק לו התאמתי שרשרת אנונימית סגולה-לבנה. המכנסיים גם כן מתמנון, חגורה-La tante, סנדלים-ביג טום. גם האיפור מותאם-צלליות סגלגלות, שפתון ורוד. התיק-מתנה מהוריו של אהובי.






עשי ואל תעשי בבואך לראיון:
גופיות-לא בגדול. אף אחד לא צריך לראות את הזרועות שלך בטרם התחלת לעבוד, גם אם הן כמו של מישל אובמה.
חולצות-לא חייבות להיות מכופתרות, כמובן. השאירי מקום לטעם האישי שלך. לדעתי, פרחים גדולים או משבצות גדולות עלולים קצת לבלוע אותך, אז הסתפקי במקום זה בפרחים עדינים וקטנים או משבצות זעירות, אם את חייבת. אפשר גם חלקה, זה בסדר. מחשופים-במידה.
חצאיות/שמלות – לדעתי תלוי-מקום וסוג עבודה. לא מיני צמוד, כמובן. שמלה קלילה פרחונית או בצבע אחיד יכולה בהחלט לעשות את העבודה.
שפתון אדום-אם את כל הזמן מאופרת עם שפתון אדום, הרי שאם תמרחי שפתון בהיר יותר תרגישי ערומה וחסרת אונים, ולא היינו רוצים שתאבדי את הבטחון העצמי במעמד מזעזע זה. לכן כמובן שתמשיכי כרגיל. לאחרות-זה קצת too much ומסיט את תשומת לב המראיין.
בושם-עדין, לא חייבים להשאיר שובל צעקני אחרייך. אבל לא לדלג על שלב זה (גם לא דאודורנט, כמובן. בכלל על דאודורנט לא לדלג).
והכי חשוב-לבשי את החיוך הכי רחב שלך, נשמי עמוק ואז נשפי, והתחילי ברגל ימין.

שיהיה בהצלחה!








10 תגובות:

  1. איזה פוסט מקסים ניבל'ה!
    מסכימה עם כל מילה מועילה שלך ואוהבת את האאוטפיטים המודגמים :-)
    השחור לבן הורס. גם החולצה עם השרשר בילט אין וגם הג'ינס הלבן שאני עדיין מפנטזת עליו. מחר סוף סוף תהיה לי הזדמנות ללכת ולחפש לעצמי אחד כזה (הילדים חוזרים למסגרות יאיייייי!)
    נשיקות יפתי <3

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ורדוש!
      בהצלחה מחר ומקווה שתמצאי.
      גם אני מחכה למחר מאותה סיבה (השניה, לא הג'ינס).
      נשיקות

      מחק
  2. אהבתי את הקונספט.
    בעיני האאוטפיט הראשון הכי הולם את מירב המצבים, והייתי הולכת על משהו בסגנון.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      כן, בגלל שהאאוטפיט הראשון מתאים להכל, קראתי לו "ללכת על בטוח". אף פעם אי אפשר לטעות עם מראה כזה☺

      מחק
  3. יופי של פוסט, אין ספק שיש כאלו שעושות טעויות מביכות כשמגיעות לראיון עבודה וחבל. הרושם הראשוני ללא ספק חשוב מאוד.
    חשוב לציין שאלו אאוטפיטים שמתאימים לסוג מסויים של עבודות. כלומר, חשוב להתאים את הלוק לסוג העבודה, כמו למשל עבודות רשמיות יותר עם לוק מחוייט יותר.
    והכי חשוב - שיהיה בהצלחה במציאת עבודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. את צודקת, דנרה. אלו האאוטפיטים שמתאימים לרוב העבודות שנשים בגילי מחפשות. בהחלט לראיונות לעבודות יותר רשמיות אלבש ג'קט עם חולצה מכופתרת. אולי בפוסט אחר☺
      תודה רבה!

      מחק
  4. קודם כל האאוטפיטים מקסימים ולחלוטין מתאימים לראיון עבודה- אני הייתי שוכרת אותך. ושנית, מאחלת המון הצלחה במציאת עבודה בשוק הישראלי הקשה.

    השבמחק
  5. רעיון מעולה לפוסט!
    נק' שלא מעט נשים בארץ מפספסות, והאמת? הן יכולות לאמץ את המראות הללו גם לאחר מציאת העבודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה פיצ'ה!
      אכן אפשר לאמץ את המראות גם לימי עבודה, ועל כך כבר הקדשתי פוסט עם בגדים אחרים.
      שבוע מקסים♥

      מחק

מוזמנים להשאיר תגובה חביבה ♥

הצטרפו אלי בפייסבוק ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...