יום שני, 10 בספטמבר 2012

מאז להיום

לפני מספר שבועות, גיליתי בבית הורי אהובי שמלה אותה תפרה סבתו של אהובי לכלתה=חמותי, לפני לפחות ארבעים שנה (!). מאחר וחמותי כבר מזמן לא הולכת איתה, סיפחתי אותה מיד לארוני. השמלה במצב מצויין וגם טרנדית (וינטג' אמיתי או לא?). מיד החלו לעלות לי בראש מחשבות לגבי אופנת הנשים במאה ה-20 בואכה המאה ה-21.
בשנות ה-60-70, סגנון הלבוש הנפוץ היה מה שנהוג לקרוא היום "מד מן", על שם הסדרה ההיא: שמלה נטולת שרוולים, מפתח צוואר סירה או V, צמודה בחזה עד מתחתיו ולמטה נפרש לו החלק התחתון בנפנוף רחב, עד למתחת לברכיים, או צמוד יותר כמיני. השיער היה נפוח, האייליינר שחור, הנעליים היו סירה או פיפ טואו.
בשנים ההן, טרם המצאת האיי-פוד, איי-פון, איי-פד ועוד כמה דברים שמתחילים באיי-, היה רדיו טרנזיסטור ענק שהוצב במטבח ובו שמעו תסכיתים, הנשים בדרך כלל לא עבדו, ואם כן-לא היו מנהלות אלא פקידות, או פועלות ייצור, או מורות וגננות, אחיות וכד'.




שמלה-ככתוב, חמותי // חגורה-מג'ינס של הבת האמצעית // 
סיכת ראש-של הבת הגדולה // נעליים-C&A פראג // אביזרים-אוסף פרטי

לפני 3 שנים, עת היינו בפראג בהופעה של מדונה, חיפשתי לי שמלה מיוחדת וחגיגית לחתונה. מצאתי את מבוקשי דווקא ב-H&M. צבעה סגלגל-לוונדר (אני קוראת לו "אפר של ורדים", לפי צבע השמלה של מגי בספר "ציפורים מתות בסתר"), כשלימים הסתבר שזהו בדיוק הסגנון של מד מן. שוב הקדמתי את המאוחר. מאז ראיתי המון בנות לבושות בסגנון הזה וזה קצת הוציא לי את החשק, אבל אני עדיין אוהבת את השמלה העשירה בבד ושכבות שיפון מתחת. מעמד האישה התקדם מאוד ב-40-50 השנים האחרונות, אבל הסגנון חזר אחורה.



שמלה-H&M פראג // חגורה-twentyfourseven
שרשרת-לא ידוע // נעלי בובה-ויגור


בביקורנו הראשון באמסטרדם, לפני 11 שנים,  קניתי ב-C&A שמלה שחורה שבדיעבד התבררה כשיחוק אמיתי: ללא שרוולים, צווארון כשל כתונת גברית, כפתורים עד אחרי הבטן, מסתיימת קצת מעל הברכיים, בגזרת מה שמכונה "חלוק אחות" או "שמלת-חולצה". השמלה עדיין משמשת אותי היטב ונראית כחדשה, ובשנים האחרונות מתלווה אליה חגורה.
כשקיבלתי את השמלה הוורודה לעיל הסתבר לי עד כמה שום דבר לא השתנה, לא מאז להיום אלא כאז כן היום: הגזרה אותה הגזרה, האורך אותו האורך. אבל יש שינוי גדול אצלנו, הנשים: אנחנו יותר עצמאיות, בעלות חופש בחירה, דעתניות ועומדות על שלנו, מביעות עמדה ודורשות שינוי. כיום השמלה הזו מדגימה את אשת העסקים, האשה החכמה, המשכילה.




שמלה-C&A אמסטרדם // שרשרת-מתנה מגולף // חגורה-אמה
פיפ טואו-רנואר // קלאץ'-קרייזי ליין


לפני כחודשיים הייתי בחנות תמנון ושם נחו עיניי על שמלה שהיא, הפלא ופלא, באותו הסגנון ממש, ועלתה רק 49.90 ש"ח (כולל החגורה!). התלבטתי בין הצבעים ובסוף בחרתי בפרחונית הסגלגלה. אמנם קצת מרגישים את הפוליאסטר, אבל עדיין נוחה מאוד ואפילו אני, שלא הולכת עם שמלות ביום-יום, מצאתי את עצמי הולכת איתה בימים חמים. גם כאן בא לידי ביטוי שחרור האישה: שמלה קלילה, ללא מחוכים/מחטבים וכו', ללא גרביונים מחממים.



שמלה וחגורה-תמנון // שרשרת-פראג // סנדלים-קלארקס


לכן הפוסט שנקרא "מאז להיום", יכול גם להקרא "כאז כן היום", ללמדכם שאין חדש תחת השמש.



10 תגובות:

  1. איזה יופי של פוסט.ממש מגזים אופנה.
    אני עכשיו בקטע של לקנות שמלה חגיגית לחתונה במשפחה :) נורא בא לי להגיע לחתונה עם שמלה מיוחדת. לא יודעת למה. מתחשק לי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירה!
      מאחלת לך למצוא את השמלה המושלמת. זה כנראה ערבוב של החגים הקרבים והרגשת חגיגיות באויר.
      אם תרשי לי להמליץ לך, בקאלה, באמה ובביג טום יש שמלות מהממות.
      בהצלחה☺ ומזל טוב

      מחק
  2. הו, אופנה, איזה כייף. למותר לציין שאת נראית נפלא בכל אחת מהשמלות, אבל המהממת ביותר היא זו של חמותך, ללא ספק. וואו! ואיזה יופי האקססוריז שהתאמת לכל לוק. איפה הלוקיישן הוינטג׳י שבו את מצולמת?

    השבמחק
    תשובות
    1. הבטחתי ולכן קיימתי☺
      תודה יקירה.
      הלוקיישן הוא ביתי החביב, כן כן. כל האביזרים אותנטיים-הרדיו, מטחנת הבשר, מיכלי הסודה, השולחן והכסא-היו של סבים וסבתות, ארגז הלחם נמצא בשדה נידח. כבר ציינתי שאנחנו חובבי דברים עתיקים, שידות וכו', וכאן היתה לי ההזדמנות לחלוק עם קוראי חלק מהאוספים שלנו.
      שמחה שנהנית!

      מחק
  3. הפקת אופנה הבאת לנו פה :-) יפה לך (ויופי לנו) מקסים ניבוש! אהבתי איך שדאגת לכל פרט ופרט בתמונות בכדי להחזיר אותנו במנהרת הזמן....אפרופו מטחנת הבשר, אצל אמא שלי עדיין יש אחת כזאת כמו בתמונה אצלך, לא יודעת אם היא עדיין משתמשת בה (אני לא אתפלא אם כן...:) ואת מדהימה בכל אחת מהשמלות . הדבר היחיד שלא הסתדר לי זו השרשרת הסגולה עם השמלה הפרחונית, אני הייתי מוותרת עליה....כמובן עניין של טעם אישי. כייף של פוסט !

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לידיה☺ אכן עבדתי על הפוסט לפחות חודשיים..
      לגבי המטחנה-צצה לנו מחשבה לנסות לטחון בה בשר לצורך הצילום אבל סילקנו אותה מייד...
      תודה על המחמאה. השרשרת-גם אני לא סגורה עליה, למרות שהשמלה נראית אפורה אבל היא סגולה.

      מחק
  4. התלהבתי מאוד מהשמלה הורודה, אבל הכחולה!! וואו, איזו מציאה שווה. לא להאמין שזה מH&M. היא יושבת עלייך מצויין.
    פוסט מקסים ומחייך :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ממי!
      רק פרט קטן-היא סגלגלה, לא כחולה☺ (תנקי את המסך). גם אני לא האמנתי כשראיתי אותה-היא "מסתובבת" כמו שהילדות אוהבות להגיד, ויש לה שכבות שיפון וסאטן מלמטה.
      תודה תודה♥

      מחק
  5. השמלה הראשונה הותירה אותי עם הלסת מטה- היא מהממת!
    והסיפור שלה בכלל הופףך אותה לכ"כ מיוחדת!
    אהבתי מאוד את הצבע של השמלה השניה- ובכלליות את הסיפורים שהופיעו כאן

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יקרה!
      אכן השמלה מיוחדת, אם כי עבה ולכן אפשר ללכת איתה בימים יותר צוננים.
      את השמלה השניה קניתי קודם בגלל הצבע ואח"כ בגלל איך שהיא נראית.
      תודה תודה♥

      מחק

מוזמנים להשאיר תגובה חביבה ♥

הצטרפו אלי בפייסבוק ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...