יום רביעי, 6 במאי 2015

קיץ קיץ כמה חם

האביב הקצרצר חלף-עבר לו, עם הפסקות קצרות של גשם, ברד וקור, והופ-גלשנו לקיץ החם והמעיק. אני יודעת שכמה מכם מאוד לא יסכימו איתי, אבל אני שונאת קיץ, חום, זיעה, דביקות וגועל נפש באופן כללי. פשוט נוקטת בגישה של "זה מה שיש ועם זה נתמודד". הדרך שלי להתמודד היא התחדשות בכמה מוצרים שיסייעו לי לעבור את הקיץ בשלום.
נתחיל מלמעלה עד למטה, ומה יותר למעלה מהראש? הגדולה היתה צריכה משקפי שמש "של גדולים". בגיל כזה צריך משקפי שמש שמספקים הגנה אמיתית, בייחוד כשהולכים לבריכה או סתם חוזרים מבית הספר. ביקרנו מספר רשתות עד שמצאה את מבוקשה ב-X-RAY. אף פעם לא קניתי שם, אבל גיליתי דגמים יפהפיים ושאינם גדולים מדי עבורה. בכל זאת, ילדה לא צריכה משקפי אוברסייזד ענקיים. מאחר והיה מבצע "השני ב-50% הנחה" אמרתי לעצמי תחילה: את לא צריכה עוד זוג, יש לך כבר ארבעה, ומיד עניתי-אבל אפשר להתחדש, והם גם לא יקרים, אז בחרתי לי גם. כבר זמן רב רציתי משקפי שמש כחולים או אפורים, או ניוד-אבל לא היה ניוד, אז נדלקתי על אפורים בהירים. אני לא חובבת עדשות מראה, אבל עם עדשות רגילות חומות הולך לאיבוד כל האפקט האפור היפה, אז הלכתי על מראה. המשקפיים קלים מאוד מאוד. שני הזוגות יחדיו עלו בסביבות 330 ש"ח.
 
משקפי השמש של הגדולה
 

ומהעיניים נגלוש לעור הפנים. קיץ משמעו שמש חזקה, נמשים וכוויות. מבחינתי, כמובן. יש כאלה שרואים בקיץ כגורם לאושר כללי. לא אני. לכן אני מקפידה למרוח קרם הגנה כשאני יוצאת בבוקר. נכון שאני לא מסתובבת ברחובות, אבל גם כשיושבים באוטו השמש קופחת ישירות על עור הפנים (גם הידיים, אגב). מאחר ולא כל קרמי הפנים מכילים הגנה מפני השמש, או שמקדם ההגנה בהם נמוך מדי, עדיף למרוח קרם הגנה.
תחילה הסבר קצר על סוגי הקרינה: קרינה אולטרה סגולית UV- היא קרינה אלקטרומגנטית בעלת אורך הגל הקצר ביותר מבין אורכי הגל הנראים לעין. טווח אורכי הגל נחלקים ל-UVB, UVA ו-UVC. כשהעור נשרף כתוצאה משהות בשמש, נוצרת כוויה כתוצאה מכמות קרינה מסויימת המגיעה לעור. כמות קרינה זו=עוצמת הקרינה X משך הזמן של הקרינה. האטמוספירה ושכבת האוזון מסננות קרינת UV אך לא לחלוטין: כמות רבה של UVA, אחריה כמות קטנה יותר של UVB וכמות אפסית של UVC מצליחות לחדור את השכבות. העור שלנו פחות רגיש לקרני UVA ולכן היא נחשבת להכי פחות מזיקה, אולם מכיוון ושכבת האוזון לא מצליחה לעצור אותה, היא קיימת בכמויות גדולות והיא זו שגורמת לסרטן העור, להזדקנות העור ולנזק ל-DNA. קרינות UVB ו-UVC מסוכנות לעיניים. כהגנה מפני הקרינות, העור משחרר את פיגמנט המלנין החום, הגוף משתזף (בהתאם לסוג העור) והשיזוף עוזר לחסום חדירת קרני על-סגול ולמנוע נזק לרקמות עדינות ועמוקות יותר. רוב תכשירי ההגנה מהשמש חוסמים קרינה על סגולה באופן חלקי, כוללים דירוג SPF המציין את דרגת ההגנה של התכשיר. דירוג זה תקף רק להגנה מפני קרני UVB. (ותודה לויקיפדיה).

קיבלתי להתנסות קרם הגנה SPF30 של סבוקלם. מספק הגנה יומית לעור פנים רגיל עד יבש. זוהי נוסחה חדשה המבוססת על פורמולה ייחודית של אמולסיית שמן במים, ללא סיליקונים ולכן לא אוטמת את העור ונספגת בקלות. מתאימה במיוחד לעור רגיש.  
מחיר: 99 ש"ח, 70 מ"ל.
אריזה: שפופרת לחיצה צהובה-כתומה (שמש, לא?), בגודל שנכנס לכל תיק.
ריח ומרקם: ריח רגיל של קרמי הגנה. מרקם קרמי שהופך לשומני.
הוראות שימוש: למרוח על העור חצי שעה לפני החשיפה לשמש. יש לחדש מריחה כל שעתיים או בהתאם לרגישות העור.
ההבטחה: הקרם מגן משני סוגי הקרניים המזיקות UVA ו-UVB. מכיל אלוה ברבדנסיס להרגעת העור, ויחד עם מינרלים מים המלח ותמצית תה ירוק מגביר את אספקת הלחות לעור. נספג במהירות ומאפשר מריחה קלה על עור הפנים.
מבחן התוצאה: אהבתי. בניגוד לקרמים רבים אחרים, השכבה הלבנה נעלמת במהירות רבה והופכת לשומנית אך אינה אוטמת את העור, מאחר ואין סיליקונים. נספגת מהר ובקלות. ניתן להתאפר 2 דקות לאחר המריחה. הקרם יעיל במטרתו. העור שלי יבש ואני לא אוהבת למרוח המון שכבות בקיץ, קרם זה מייתר את הצורך בקרם פנים מאחר ומספק לחות נעימה.
תאריך התפוגה מצויין על הקרם, כמו על כל מוצרי סבוקלם, וזה לא מובן מאליו בארץ. לא נוסה על בע"ח, מיוצר בארץ, נבדק לעור רגיש. מתאים לשימוש החל מגיל 6 חודשים. וכמובן, כמו בכל מוצר, מצורפת דוגמית של מוצר אחר, להתנסות קצרה. רעיון מעולה!
להשיג ברשת סופר פארם (במחלקת הטבע), בקופת חולים מכבי ובבתי מרקחת פרטיים נבחרים.


ומכאן-לכפות הרגליים. חיפשתי כפכפים זולים ופשוטים לבית. בהיותי בביקור החודשי בתמנון צדו עיני בדיוק את מה שרציתי, ליד הקופה: כפכפים יפים ומזוברים, שעולים רק 19.90.

ומה מדגיש יפה את כפות הרגליים אחרי שטרחת ועשית פדיקור? נכון, לק זוהר בצבע של הקיץ-כתום. האמצעית קיבלה לקים של essie אז קצת החרמתי לה. לצורך הצילומים, כמובן.



שיהיה לכם קיץ נעים ובטוח!
אני אמתין בחושך לחורף...

 
ואל תטעו... הצדפים לצורך המחשה בלבד. זה לא שאני הולכת לים חלילה.




אתם מעודכנים?


פייסבוק: ליחצו כאן
אינסטגרם: ליחצו כאן






 

 

 

 

 

 

 

 

2 comments:

  1. אני לגמרי איתך. מדד הפוטוגניות שלי יורד לאפס כשהלחות והחום מתחילים לעלות

    השבמחק
    תשובות
    1. סוף סוף מישהי ששונאת קיץ כמוני! איזה כייף :)
      נשיקות

      מחק

מוזמנים להשאיר תגובה חביבה ♥

הצטרפו אלי בפייסבוק ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...